wz





Poslední aktualizace proběhla v pátek 3.července 2009:


Aktuality - 3.7.2009: V průběhu dne pokraovaly přípravné práce na vypravení původem brodeckých vozů do provozu. Všechny vozy jsou zatím zbaveny původních polepů, C9.5, LH12 a LC956 jsou už oblepeny rychlými pruhy, což je hlavně u LC956 jakožto dálkovéo vozu velice netradiční. Nedá se proto očekávat, jaké schéma obdrží právě lakovaná 39-72. Pavel Studený zařadil na linku nového Crosswaye, na okrese se jedná už o druhý Crossway s novými zadními lampami.

Aktuality - 30.6.2009: Dnešním dnem končí s provozem osobní dopravy Obecní podnik služeb Brodek u Prostějova. Všechny autobusy včetně spojů budou od 1.7. převedeny pod FTL. V ranních hodinách dorazily z Brodku vozy, které nebyly vypraveny do provozu - LH12, LC956 a Volvo. V seznamu je dočasně uvedeno všech sedm vozů, které Brodek provozoval. Linky přešly pod licence FTL, vozy z Podivic budou přeřazeny jinam. Souvislost to má se zahájením další etapy IDSOK.

Aktuality - 26.6.2009: V minulých dnech došlo na slibované vyřazení dvou nejstarších C734 - 63-57 a 65-10. Na první jmenované je zřetelně znatelná příprava na poslední cestu, druhá snad ještě vypadá na odprodej k dalšímu využití, kdo ví... Na zadní skla linkových vozů jsou vylepovány celoplošné bílé reklamy "Týdenník Prostějovska". Na povrch také pomalu vyplouvá dlouho utajovaná zpráva o konci autobusů u brodeckého obecního podniku služeb, které převezme FTL.

Aktuality - 19.6.2009: Tento týden byl převážně ve znamení příprav na blížící se integraci "jižních" linek do systému IDSOK. Dá se říci, že už se v celém podniku nenajde vůz, který by na oblině neměl vylepené logo systému, které definitivně nahradilo přenosnou cedulku za oknem. S vozy akciové společnosti jsme se mohli setkat i na kyvadlové dopravě na mezinárodní hudební festival pro zdravotně postižené na plumlovské přehradě. Dnes vyjel letošní první spoj sezonní linky do Nice (97-71).

Aktuality - 12.6.2009: Po celý den pokračovala instalace reklamních pásů na CNG vozy. V provozu se i dnes objevovala PVI 39-72, střední oprava se tedy opět o pár dní odkládá, už pár dní jezdí s novým bílým krytem motoru. Nový kryt, ovšem na předním čele, obdržela i PVA 04-89 - C934 z první dodávky. Jedná se o novější vzhled používaný na řadě 950. Irisbus Crossway Františka Konečného má na zadním skle vylepenou novou reklamu. Ze dneška je to ve stručnosti vše.

Aktuality - 11.6.2009: Po několika měsících dnes po poledni znovu vyjel do provozu první nízkopodlažní prostějovský autobus - Volvo B10L. Důvod byl vcelku prostý, docházejí záložní vozy, všechny novější vozy s pohonem na CNG, které mají základní lak se odstavují za účelem vylepení pásové reklamy RWE Transgas, která byla dosud pouze na vozech z poslední dodávky. Dva pásy se nacházejí na levém boku, jeden na pravé straně a na zadním čele. Zdokumentována byla reklama na Citelisu 2M3 0693 (lepena byla včera, druhý Citelis je stále bílý). Na "generálku", respektive výměnu plechů, byla dnes přistavena Karosa C955 - PVI 39-72. Na lince ji tak bude dočasně nahrazovat například PVH 97-89, která tento týden obdržela po ztrátě přední spz novou číselnou kombinaci - 3M7 2181. Při vjezdu do areálu Vojtila Trans byl zachycen již třetí Mercedes, pravděpodobně (ex)zkušební - 1AC 3316. V provozu dnes byly všechny tři. Proslýchá se, že stříbrný Mercedes dopravce očekává, pravděpodobně se jedná o něj.




Aktuality - 27.5.2009: Na přímé náhradní autobusové dopravě mezi Brnem a Vyškovem byly dnes po celý den nasazovány autobusy dopravců hlavně z našeho okresu, objevoval se zde převážně David Juřen, mimojiné s PV-64-21, kterou od FTL před nedávnem za účelem provozu na výlukách odkoupil a také jeho nová Karosa LC736, která sloužila ještě před necelým měsícem u Sokolu Čechovice. Ten jako náhradu od FTL nedávno odkoupil poslední LC735 - PV-70-40.

Aktuality - 22.5.2009: Městské vozy PV 73-72 a 1M3 2984 se dnes poprvé předvedly v provozu s pozvánkami na hudební festival vylepenými na zadních sklech. Akci budou propagovat pravděpodobně jen do jeho ukončení. Soukromý dopravce Vojtila Trans nasadil po dlouhé době na linku bývalou frýdeckomísteckou Karosu, která stojí povětšinou v areálu provozovatele jako záložní vozidlo s demontovanými poznávacími značkami, které bývají umisťovány do depozitu.

Aktuality - 17.5.2009: Po čase náš objektiv opět navštívil Nezamyslice. Na výluce na železniční trati 301 se opět začala objevovat bývalá PV-65-74, dnes jezdící v novém laku pod 3M0 2590 u Hanáckých obchodních služeb v Nemčicích nad Hanou. V nedalekém kovošrotě na začátku Dřevnovic se začaly likvidovat vyřazené vozy, které odkoupila soukromá osoba z Chvalkovic. Pro připomenutí se jedná o 80-87 a 71-86. Nebyly tak odtaženy až do Brna, jak bylo před časem mylně uvedeno.

Aktuality - 1.5.2009: Po půlroční přestávce dnes opět vyjel na cesty prostějovský cyklobus. V provozu je zatím opět pouze o víkendech a ve státem uznané svátky, v období prázdnin přibudou ještě dva páry spojů v pracovní dny. Cena za přepravu jízdního kola, kterých je možno přepravit ve speciálně upraveném přívěsu až dvacet, je pevně stanovena na 18Kč bez ohledu na vzdálenost. Jízdní řád je spolu s přepravními podmínkami k dispozici na webových stránkách dopravce.

Aktuality - 29.4.2009: Po delší době, což bylo na aktualizacích jednoznačně znát, se lidově řečeno "začalo něco dít". V dopoledních hodinách došlo po odtahu PV 71-86 i na bývalý Tescobus, PV 80-87. Vozidlo bylo odvlečeno do stejného kovošrotu v Jihomoravském kraji, zatím se nepodařilo zjistit, kam přesně. Pravděpodobně se bude jednat o legendární Remet na Vídeňské přímo v Brně, kde končí většina vozů z místního dopravního podniku). Vůz byl za Tatru zapřažen poněkud amatérským způsobem, nehledě na to, že podle rýhy na cestě nebude problém zjistit, kam měla souprava namířeno. V plánu byla sada fotografií z odjezdu, vzhledem k agresivitě řidiče náklaďáku, kterému se nelíbilo, že mu chce evidentně někdo dělat skrz způsob zapojení a označení vlečeného vozu problémy, se všichni musíme spokojit jen s těmito dvěma. Poněkud kontrastní událostí je po měsíční odstávce návrat vozu PVI 01-22 (C935E) do provozu po celkové opravě karoserie. Dnes zkušebně vyjela poprvé, na Konici a Klopotovice.




Aktuality - 14.4.2009: Na vandalismus ve vozidlech městské dopravy ve formě potrhaných sedaček a počmáraného obložení už jsme si véceméně zvykli, ale formát, kterým se během velikonočních svátků činilo nějaké individum (hovado) v Dobrochově, to všechno okolo jednoznačně převyšuje. Málokdo si při této zábavě uvědomuje, že peníze, které by mohly sloužit ke zkvalitňování služeb tak zbytečně a naprosto bez užitku protečou v rozpouštědlech a čistících prostředcích...

Aktuality - 10.4.2009: Ze střední opravy z Karviné se dnes krátce po poledni vrátila po měsíci už i druhá patnáctimetrová Bova, 1M9 5341. Od koupi jezdila dosud v barvách belgického dopravce, po opravě byla celovozově dolakována do tmavšího ze dvou použitých odstínů šedé. V blízké době ji čeká polep ve stylu ohnivých koulí typický pro dálkové vozy. S vozem se můžeme setkávat kromě zájezdové dopravy i na dálkových vnitrostátních linkách, nejčastěji do Liberce.

Aktuality - 8.4.2009: Na lince 000101 z Brna do Spišské Nové vsi je partnerskou společností Eurobus stále na zkoušku nasazován zapůjčený předváděcí Evadys H. Zachycen byl za nepatrně lepších podmínek opět na odstavném parkovišti u Billy na Plumlovské ulici krátce po odstavení po příjezdu. Jak dlouho bude ještě na lince sloužit nám zatím není známo, stabilně jsou zde nasazovány Karosy řady 700, přestavěné z vnějšku po generální opravě na řadu 900. FTL a.s. aktuálně nasazuje Bovu.

Aktuality - 7.4.2009: Opětovně se na autobusy začaly vylepovat reklamy, v pondělí vyjela s novou na zadním skle "krátká Sorka" 1M5 6936, propaguje prodejnu barev na Vrahovické ul. Při té samé příležitosti byla jedna z prvních dvou nízkopodlažních Sorek - 1M9 2502, kompletně zbavena továrního polepu "Ekobus" a na obě strany byla vylepena pásová reklama týkající se výstavby domů na Okružní, vyjela dnes. Historické RTO bylo poprvé po zimě vytaženo z garáže.

Aktuality - 5.4.2009: Po delší mezeře tu mám nachystané dvě letní víkendové momentky, na první je zachycena PV 76-59, která nyní obsluhuje bezplatnou linku do Tesca. Z provozu snad jen jeden postřeh; osmikorunové jízdné už se pomalu zažívá. Ze dvou "u trafačky" odstavených vozů se postupně podle možností vytěžují další použitelné náhradní díly, v plánu jsou výhledově ke zrušení přichystané další dva, zatím nejmenované vozy. Na internetu se už objevila zadávací specifikace na nové vozy.

Aktuality - 2.4.2009: Vypadá to na první pohled, že jaro už je konečně tady, příležitostně byly pořízeny první jarní záběry. Samozřejmě autobusů (a bohužel), to ostatní, ještě zajímavější, co sem nepatří, to snad až jindy... Příjemně dnes překvapil košický Eurobus, který na naši partnerskou linku vyslal poprvé zcela nový Evadys H, byl dokumentačně zachycen ještě bez znaků dopravce na parkovišti na Plumlovské ulici, na linku zpět na Slovensko vyráží zítra před šestou hodinou ranní.

Aktuality - 1.4.2009: K dnešnímu dni došlo k dalšímu nucenému zdražení jízdného na linkách MHD, opět pouze v korunové výši, obyčejná jízdenka s platností 40min tak nyní přijde na 8Kč. Cestující si připlatí také na linkách IDSOK a lince 780625 se speciálním tarifem. Z provozu stojí kromě zprůjezdnení kruhového objezdu u nemocnice za zmínku to, že jedna z Bov dnes přišla o nápisy Vega Tour na bočnicích, které cestovní společnost propagovaly po dobu smluvních přeprav.

Aktuality - 30.3.2009: Koncem minulého týdne byla dosti překvapivě na likvidaci přistavena skoro nejmladší prostějovská Karosa B732 - PV 80-87 sloužící několik let na bezplatné lince do Tesca. Je vyřazena z evidence, čeká ji tak výhledově stejný osud jako PV 71-86. Na bezplatné lince bude nyní stabilně nasazen vůz PV 76-59, po 80-87 a již sešrotované 73-71 se jedná o třetí kmenový vůz na této lince. Na místo 76-59 bude nasazen Sor s celovozovou reklamou - 1M5 6935.

Aktuality - 27.3.2009: Na postupné vytěžení náhradních dílů a následnou likvidaci byla přistavena Karosa C734 - PV 71-86. Ve středu ještě byla mezi ostatními vozy v pohotovosti jako záložní vůz, vyřazena byla doslova ze dne na den; k dnešnímu dni je vyřazena z evidence a kromě poznávacích značek a víka motoru chudší o kompletní pohonné ústrojí a drobnosti, jako krytky světlometů, pult přístrojové desky a pár sedaček . Letos se jedná po prodaných 64-21 a 71-72 o třetí vyřazený vůz.

Aktuality - 26.3.2009: Místní dopravce Vojtila Trans zařadil do provozu svůj už druhý vůz typu Mercedes Intouro, narozdíl od prvního, který dříve sloužil jako předváděcí vozidlo je tento vůz nový, v základním bílém laku, má pouze jednokřídlé, úzké zadní dveře, oproti tomu vlastní klimatizaci a polohovatelné sedačky. Nekvalitní dokumentační fotografie pocházejí pravděpodobně z prvního dne provozu. Očekávat se dá nasazení zejména na nepravidelné zájezdové dopravě.



. . .